Hasonlóan az e-számla befogadás lépéseivel kapcsolatos cikkünkhöz, ebben az írásban azokat a feltételeket és teendőket soroljuk fel, amelyek szükségesek ahhoz, hogy elektronikusan tudjunk számlázni.
-
Megfelelő számlázórendszer kiválasztása
Amennyiben meg akarjuk könnyíteni partnereink dolgát is, válasszunk olyan rendszert, amellyel fokozott biztonságú elektronikus aláírást és minősített időbélyeget is tartalmazó e-számlákat tudunk létrehozni - amennyiben ez nem így van, külön feladata lesz partnerünknek számláink befogadásával (ha hajlandó befogadni őket). Ezen követelménynek megfelel cégünk e-számla rendszere is (ESZ).
-
Az elektronikus számla kontírozása
Míg kezdetben külön eszközökre volt szükség az e-számlák megfelelő kontírozásához, ma már gyakorlatilag plusz napi teendő nélkül megoldható ez a kérdés jelenlegi könyvelési rendszerünk használatával.
-
Elektronikus számlák tárolása
Az elektronikus számlák elektronikus dokumentumok, vagyis elektronikusan kell tárolnunk őket. Vonatkozó cikkünkben leírjuk a kapcsolatos tudnivalókat: Hogyan tároljuk az e-számlát?
-
Tárolási hely bejelentése az adóhatóság felé
A 2003. évi XCII. törvény 17. § a) szerint:
a) iratai, elektronikus alapon rendelkezésre álló bizonylatai és nyilvántartásai őrzésének helyét, ha az nem azonos az adózó székhelyével vagy lakóhelyével, valamint ha az adózó bizonylatot, könyvet, nyilvántartást online hozzáférést biztosítva, elektronikusan őrzi meg, ezt a tényt;
Akár kiállítunk, akár befogadunk e-számlát elektornikusan tároljuk azokat, melynek helyét be kell jelentenünk az adóhatóság felé. A gyakorlatban ez sokszor inkább online szolgáltató, ahol nem tudunk fizikai címet mondani.