NAV adatszolgáltatás

Ön olyan fiókot hoz létre, amellyel nem fog tudni számlákat létrehozni, mert nem adta meg cége adatait.

Biztos, hogy ezt akarja?

Igen
vagy
mégsem

NAV adatszolgáltatás

A NAV felé történő adatszolgáltatási folyamatban 2020. július 1-től kötelező az összes belföldi adóalany felé kiállított számlát beküldeni a NAV-nak a megfelelő feltöltési módjain keresztül, függetlenül az áfa összegétől. 

Az az E-Számla Online felhasználó, aki már regisztrált technikai felhasználót a NAV Online felületén és beállította az E-Számla Online adatainál, további teendője ezzel az intézkedéssel kapcsolatban nincs.
Aki még nem tette meg, annak ebben a cikkben nyújtunk ehhez útmutatást 2018 július 1-től: NAV Online Számla adatszolgáltatás
 
A NAV a program nem megfelelő működése miatt július végéig nem bírságol elmulasztott adatszolgáltatás esetén.
Fontos tudni, hogy a „türelmi időszakban” kiállított, legalább 100.000 Ft ÁFA-tartalmú számlák adatait július végéig mindenképpen be kell küldeni az adóhivatalnak, ugyanis ezek miatt utólag is kiszabhatják a büntetést. 
 
Akik eddig is adatszolgáltatási kötelezettségű számlákat állítottak ki, a büntetések elkerülése miatt javasoljuk ellenőrizzék a NAV felületén a kimenő számlák között megtalálhatóak e a korábbi 100.000 Ft ÁFA-tartalmú számlák illetve stornó számlák. A hiányzó számlákat a felületen manuálisan kell feltölteniük.
 
2020 július 1-től új jelzések segítenek a beküldés ellenőrzésében
 
A beküldés automatikus pár percet vesz igénybe, de a jelzéseket figyelnie kell, hogy a számlái biztosan feldolgozhatóak - befogadhatóak a NAV által.
A küldés folyamatát különböző ikonokkal jelöljük. A fiókba belépve a kimenő számlák listában a sorok végén található felhő ikonok jelölik ezt.
 
sikeres Nav beküldés Nav beküldés folyamatban Nav beküldés sikertelen
 
A zöld alapon fehér felhő értelemszerűen a sikeres adatszolgáltatást jelenti.
A sárga alapon fehér felhő a folyamatban levő beküldés, amikor a NAV-tól még nem érkezett feldolgozott visszajelzés. Ez pár percet vehet igénybe. 
A piros alapon a sikertelen beküldést jelzi. 
 
Sikertelen adatszolgáltatás esetén a tehendők
 
A számla beküldés válaszát a számla részleteknél az alsó "Mi történt a számlával?" részben találhatja. Itt NAV hibás küldés-el résznél megtalálja a hiba jellegét.
 
Ne stornózza a számláit, ha abban nem talál valóban hibát, egyszerűbb, ha manuálisan feltölti az adatokat a NAV honlapján, minthogy azután nyomoz vajon hol csúszhatott hiba a folyamatba.
A beküldés sikertelenségétől függetlenül maga a számla érvényes marad, stornó esetében viszont mindkét példányt be kell küldenie.
Címkék:
nav, adatszolgáltatás
Az elektronikusszamla.hu fejlesztője a:
Rendes