Amennyiben a kimenő számlák listában a rekord végén az alábbi ikont látjuk , a számla megtekintésénél a "Mi történt a számlával?" résznél találunk információt a "NAV hibás küldés" sor-ban.
Ne stornózza a számláit, ha abban nem talál valóban hibát, egyszerűbb, ha manuálisan feltölti az adatokat a NAV honlapján, minthogy azután nyomoz vajon hol csúszhatott hiba a folyamatba.
A beküldés sikertelenségétől függetlenül maga a számla érvényes marad, stornó esetében viszont mindkét példányt be kell küldenie.
A felmerülő hibalehetőségeket és kezeléseit soroljuk fel itt.
Nincs ikon ami jelezné, hogy beküldésre kerülne a NAV felé
Amennyiben azt látja, hogy nem jelenik meg semmilyen felhő ikon a kimenő számlák rekordok végén, érdemes megnézni, hogy kitöltésre került e a "beállítások" között a "fiókadatok" résznél a "NAV számlázás" adatok. Az ide vonatkozó adatokat megtalálja egy korábbi cikkünkben "
NAV Online Számla regisztráció"
Nincs adószám a vevőnél:
A hibát akkor kapjuk, ha a számlához tartozó partnernek nincs megadva adószáma.
Lehetősége van a beállítások-on bekül a Partnerek résznél az adott partner adatait módosítva megtenni a hiány pótlását. Majd újraküldeni a számlát a kiemnő számlák listájánál a számla sorszáma felé mozdítva az egeret a "Számla újra beküldése" lehetőséggel, vagy a számla megtekintésénél a gombbal.
Vagy ez esetben lehetősége van a gombot megnyomva egy felugró ablakban kitölteni a hiányzó partner adószámát. Ezután a számlát újra küldi a NAV felé. A válasz esetleg nem azonnali ezért éremes ráfrissíteni az ablakra a friss válaszért ami megjelenik a "Mi történt a számlával?" résznél.
Nem megfelelő adószám a vevőnél:
Ebben az esetben az adószám nem valid, valószínűleg elírás történt. Lehetősége van a beállítások-on bekül a Partnerek résznél az adott partner adatait módosítva megtenni a hiány pótlását. Majd újraküldeni a számlát a kiemnő számlák listájánál a számla sorszáma felé vive az egeret a "Számla újra beküldése" lehetőséggel, vagy a számla megtekintésénél a gombbal.
Amennyiben nem ismert a partner adószáma úgy nem ál módunkban beküldeni a számlát ezen a felületen!
A küldött adatok szerkezete nem megfelelő!
Ebben az esetben formai probléma lépett fel a beküldés során, manuálisan kell feltöltenie a számlát a NAV oldalán (https://onlineszamla.nav.gov.hu/).
Kérjük jelezze ezt nekünk, és foglalkozunk vele, hogy ez minél hamarabb kezelésre kerüljenek az ilyen hibaesetek.
A megadot számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás.
Ennél a hibajelzésnél vagy már olyan számlaszámot próbált beküldeni, amelyik már beküldésre került, vagy a számla már beküldésre került, de hiba történt az átadás során.
Ebben az esetben érdemes ellenőrizni a NAV oldalán (https://onlineszamla.nav.gov.hu/) bejelentkezve, hogy a számla feldolgozásra került e.
Amennyiben itt nem találja a számlát, úgy manuálisan kell rögzítenie azt.
A számlában megadott áfakulcs vagy áfaérték nem engedélyezett.
A jelenlegi online számlaküldés folyamatában a NAV álltal feldolgozható áfakulcsok 2 csoportra oszlanak:
Normál számla esetén csak:
- 0.05
- 0.07
- 0.12
- 0.18
- 0.2
- 0.25
- 0.27
egyszerűsített számla esetén pedig csak:
- 0
- 0.0476
- 0.1525
- 0.1667
- 0.2
- 0.2126
Amennyiben az Ön számlája egyéb áfakulcs-al vagy vegyes megoldással rendelkezik, úgy azt manuálisan kell feltöltenie a NAV oldalán (https://onlineszamla.nav.gov.hu/)
Amenniben a megadott lehetőségek szerint feldolgozásra kellett volna kerülnie, jelezze ezt nekünk, és foglalkozunk vele, hogy ez minél hamarabb kezelésre kerüljenek az ilyen hibaesetek.
A különböző jelzések feldolgozása folyamatos
Amennyiben nem található a felsorolásban a hibajegye, jelezze ezt nekünk, és foglalkozunk vele, hogy ez minél hamarabb kezelésre kerüljenek az ilyen hibaesetek.